رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نسبت به تخریب خیابان ١٧ شهریور و جمع‌آوری سنگ‌فرش‌های این خیابان توسط شهرداری منطقه ۱۲ انتقاد کرد و گفت: مشخص نیست شهردار منطقه با کدام تشخیص این کار را انجام داده است.

هاشمی تشکری

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر در هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوره مدیریت قالیباف، علاوه حدود ۸.۵ کیلومتر مسیر پیاده‌راه ، خیابان ١٧ شهریور در مسیر میدان امام حسین تا میدان شهدا به عنوان یک پیاده‌راه آیینی و مفرح برای مردم ایجاد شد. تمامی این اتفاقات براساس اسناد بالادستی صورت گرفت، به استناد طرح جامع تهران گسترش پیاده‌راه‌، دوچرخه و عرصه‌های عمومی مورد توجه قرار گرفته است.

تشکری هاشمی به عملیات تخریب خیابان ١٧ شهریور اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد بودیم بدون کسب مجوز از شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون ماده ۵  که مسئولیت تغییر کاربری را داشته، در یک اقدام عجیب و سؤال‌برانگیز از سوی شهرداری منطقه ١٢ با جداسازی کفپوش‌های سنگی اقدام به تخریب این خیابان شده و مسیر برای خودروها باز شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: مشخص نیست شهردار منطقه ١٢ با کدام تشخیص‌، مطالعات و کار کارشناسی و البته با کسب اجازه از کدام تشکیلات مسئول در شهرداری تهران،  بر خلاف مصوبات موجود و در عین حال مخالفت صریح معاونت حمل و نقل و ترافیک اقدام به تخریب این خیابان کرده است.

او یادآور شد: تصمیمات خلق‌الساعه غیرقانونی و غیرکارشناسی، منجر به تخریب سرمایه‌های شهر و توهین به مصوبات شورای شهر و اسناد بالادستی شده است و حتما در خصوص تضییع حق مردم و تاراج سرمایه‌های شهر مماشات نمی‌کنیم؛ تخلف از برنامه ۵ ساله سوم شهرداری‌، نقض کمیسیون ماده ۵، اقدام به تخریب بر خلاف مطالعات پشتیبان، نادیده گرفتن نظر تخصصی معاونت حمل ونقل و حوزه زیباسازی و وارد آمدن خسارات گسترده به تاسیسات و سرمایه‌های شهری به عنوان تخلف از سوی شهرداری منطقه ١٢ محرز و آشکار است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران به فوریت و قاطعانه نسبت به توقف هرگونه عملیات عمرانی، تا زمان بررسی دقیق توسط کمیسیون‌های مربوطه ، ارزیابی ضرر و زیان شهرداری مربوطه به سرمایه‌های شهری و تعیین و تکلیف خاطیان اقدام کند، خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی به منظور حفظ و صیانت از دارایی‌ها و سرمایه‌های شهر و در صورت لزوم ارجاع پرونده تخلف صورت گرفته به مقام قضایی شد. با همیاری اعضای شورای اسلامی شهر تهران، از اقدامات خودسرانه، خلاف مصوبات، خلاف عقل جهانی و اقدامات خلق‌الساعه جلوگیری خواهیم کرد.

کد خبر 690013
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha